تبلیغات
خانه ی سرگرمی - بازی Halo4
 
خانه ی سرگرمی
                                                        
درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : Amin
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
شنبه 25 شهریور 1391 :: نویسنده : Amin

بدون شک یکی از بزرگترین و پرسر و صداترین عناوین سال 2012 بازی Halo 4 است. پس از موفقیت Halo: Reach و خداحافظی استودیوی Bungie با این سری، شک و تردید در خصوص کیفیت نسخه های بعدی افزایش یافت. وارث این بازی بزرگ، استودیوی تازه تأسیس 343 Industries بود که اعضای آن تقریباً پس از پایان ساخت Halo 3 در حال شکل گیری بودند و مراحل پیش تولید Halo 4 را از همان زمان آغاز کرده بود. پس از معرفی نسخه چهارم این بازی در جریان مراسم E3 2011 هواداران در کنار شور و هیجان ناشی از این رونمایی، دچار ترس و دلهره نیز شدند. ترس از تغییرات بنیادی، کیفیت پایین و در نهایت ترس از نابودی عنوان محبوبشان، اما تیم 343 با نام های بزرگ و معروفی که در خود جای داده بود، این ذهنیت را از بین برد.

نهایتاً در تاریخ 5 مارچ، اولین تصاویر In-Game بازی نمایش داده شدند و همه را محو پیشرفت گرافیکی خود کردند. نکته جالب این بود که نمایش بازی در حالت 60 فریم اجرا شد و چنین گرافیکی در این شرایط تحسین برانگیز است. در ادامه، تریلرهای بخش چندنفره هم با معرفی Spartan IV نمایش داده شدند که تأییدی بر پایبندی استودیوی 343 بر گیم پلی کلاسیک و دوست داشتنی Halo بود. داستان نسخه چهارم پس از وقایع Halo 3 دنبال می شود. بعد از اینکه Master Chief و کورتانا (Cortana) در فضا گم می شوند، درون لاشه سفینه در فضا شناور هستند.

Master Chief وارد کپسول خواب (Cyro-Chamber) می شود و خطاب به کورتانا می گوید که اگر به من احتیاج داشتی، بیدارم کن. 4 سال و 7 ماه و 10 روز بعد، کورتانا به طور وحشت زده ای شروع به صدا زدن Master Chief می کند. Chief پس از بیدار شدن، سفینه را در حال کشیده شدن به سمت یک شیء مکنده مشاهده می کند. باز هم در آغاز یک سه گانه جدید با داستانی پر از راز و رمز طرف هستیم که نژاد مرموز و باستانی Forerunner نقش پررنگی در وقایع آن ایفا خواهد کرد و کاملاً مرتبط با نسخه های پیشین و وقایع رخداده در تاریخ کهن دنیای Halo خواهد بود.

همچنین با توجه به اینکه کورتانا در این نسخه به روزهای پایانی عمر خود رسیده، طبیعی است که یکی از ارکان اصلی داستان بازی را به خود اختصاص دهد. عمر هر هوش مصنوعی حدود 7 سال است که کورتانا توانسته تا به حال 8 سال عمر کند. یک هوش مصنوعی در روزهای پایانی عمر خود تقریباً کنترل خود را از دست می دهد و عصبی و غیر قابل پیش بینی می شود. او ممکن است دست به هر کاری بزند، حتی خیانت به صاحبش! حضور دشمنان جدید که بعضاً حالت اورگانیک ندارند و Promethean نامیده می شوند، چالش جدیدی محسوب می شود که برای شکست دادن آن ها باید تاکتیک های مبارزه جدیدی را اتخاذ کرد.

به طور مثال، یکی از این دشمنان جدید که در خلال نمایش بازی در مراسم E3 2012 معرفی شد، موجودی با قابلیت جابجایی سریع بود که یک حشره از پشتش آزاد می کرد تا هم به سوی شخصیت تیراندازی کند و هم نارنجک های پرتاب شده به سمت خود را گرفته و به طرف مقابل پرت کند. چندین مدل سلاح جدید که با تکنولوژی پیشرفته Forerunnerها ساخته شده، کلکسیون سلاح های بازی را نسبت به قبل گسترده تر می کند و گفته شده که حدود 10 نوع از این سلاح های فوق پیشرفته در بازی وجود خواهد داشت. در کنار سلاح های معروف و همیشگی این سری یک مسلسل جدید به نام Saw و Sticky Detonator و Railgun دیگر سلاح های تأیید شده بازی را تشکیل می دهند و باید منتظر مابقی آن ها نیز بود.

همچنین بازگشت Battle Rifle از Halo 3 را هم نباید فراموش کرد که مثل برادر خود DMR از محبوبیت زیادی برخوردار است. تا کنون یک Armor Ability جدید معرفی شده که با آن می توان در محیط های تاریک به راحتی افراد دشمن و نیروهای خودی را مشاهده کرد و حتی از پشت دیوار هم آن ها را تشخیص داد. خوشبختانه حالت دویدن به طور پیش فرض روی زره جدید Master Chief فعال است و دیگر از اختیارات Armor Ability خبری نیست. اینکه چه تعداد از Armor Abilityهای Halo: Reach و نسخه های قبلی در نسخه جدید هم حضور دارند، هنوز مشخص نیست. ولی شایعه شده که Armor Lock در این نسخه وجود ندارد.

در بخش چندنفره که از مهم ترین نقاط قوت سری Halo محسوب می شود، جهش های بزرگی صورت گرفته اند. اکنون با شخصی سازی شخصیت خود، علاوه بر اینکه شخصیت ساخته شده از نظر ظاهری متمایز می شود، از توانایی های خاصی هم برخوردار می شود و باید بیشتر در مورد انتخاب قطعات مختلف زره دقت کرد تا در مبارزات، نهایت استفاده را از آن برد. برخی از مدهای بازی دچار تغییرات جزئی شده اند. برای نمونه، در Flag Mode پرچم دار می تواند با یک دست پرچم را بگیرد و با دست دیگر یک سلاح سبک مانند Pistol را حمل کند. در مدهایی که بازیکن باید بمب حمل می کرد و آن را در Base حریف قرار می داد تا منفجر شود، اینبار می توانید بمب را بدون زمین گذاشتن به یارتان بدهید که این حالت شباهت فراوانی به بازی راگبی دارد.

اما بزرگترین جهش در بخش چندنفره مربوط به مد جدید و جذاب Spartan Ops است. در این قسمت هر هفته 5 مأموریت قرار خواهند گرفت که 6 ماه پس از وقایع بازی اصلی را روایت می کنند و کاملاً با داستان بازی مرتبط هستند. شما می توانید به همراه دوستانتان (تا 4 نفر) این مراحل را انجام داده و به جزئیات داستانی بیشتری پی ببرید. فصل اول Spartan Ops که احتمالاً شامل 50 مأموریت می شود، رایگان خواهد بود و قیمت فصل های بعدی هنوز اعلام نشده است. اما یکی از بخش های همیشه ممتاز سری Halo را موسیقی بازی تشکیل می داد و به لطف موسیقی دان چیره دست استودیوی Bungie یعنی آقای مارتین اودانل (Martin O’Donnell) همیشه قسمت های مهم بازی را با موسیقی آن بخش به یاد می آوریم.

در نسخه چهارم فرد دیگری عهده دار این مسئولیت سنگین شده و اینبار باید شاهد هنرنمایی نیل دیویج (Neil Davidge) آهنگساز جدید بازی باشیم که با چند قطعه ای که تا به حال برای Halo 4 ساخته و منتشر شده، توانسته دل هواداران را بدست آورد تا جای خالی اودانل بزرگ کمتر حس شود. همانطور که ملاحظه کردید، 343 Industries توانسته به انتظارات بالای مخاطبان خود پاسخی درخور توجه بدهد و امید آن ها را برای تجربه لذت بخش یک Halo اصیل و در عین حال تازه نفس به بالاترین حد خود برساند. بطوری که این بازی توانست مطابق انتظارات، بیشترین پیش فروش را از آن خود کند و به خواستنی ترین بازی Xbox 360 در سال 2012 تبدیل شود. طبیعی است که 343 Industries برای اثبات شایستگی خود زحمت زیادی کشیده و این را هم نباید فراموش کنیم که Microsoft برای تشکیل این استودیو ستارگان زیادی از شرکت های مختلف را جمع آوری کرد و به همان اندازه، انتظارات از این ستارگان بسیار بالاست.





نوع مطلب : معرفی بازی ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.